Utvecklingsprojekt

Benämning

Branschprogrammet hållbar sjöfart

Utförare

Ligththouse / Chalmers

Beskrivning

Se avtal

Genomförandeperiod

den 14 mars 2019 till den 15 mars 2029

Publicerade resultat

SHIP – Social hållbarhet i praktiken
Nya sensorer – autonom säkerhet Fordons objektdetekteringssensorer från aktiva säkerhetssystem, potentiell tillämpning och klassning för maritimt bruk
Intressentanalys av Sveriges hamninfrastruktur
ReliS – Reliable Sprinkler
Operationalizing COLREGs in SMART ship navigation
Propeller-Hull Interaction Effects in waves
Aftertreatment of methane slip from marine gas engines
Kompositer för en hållbar sjöfart
Carbon capture potential on-board ships
Pilot Study of Electric Hubless Rim-Driven Thrusters for Transport in Inland Waterways
The concept of the sustainable port – ports becoming enablers of sustainability in transports and logistics
The Sustainable Development Goals: An opportunity for seaports to drive business value - A practical guide
Slutrapport I.hamn
AI-based Fire safety system using Big Data
Hållbara försörjningskedjor med eldriven sjöfart mellan Norrland och Södertälje
Safety of ammonia on board on board
The concept of the sustainable port – ports becoming enablers of sustainability in transports and logistics
Mixing Hydrogen and Methane as Fuel for Ship Engines
On Predictive Maintenance for Maritime Sector Using AI-Based Analysis of Partial Discharge
ELÄTTRA- Utilization of high-strength steel for weight reduction of large electric ships
Utbildning för en miljömässigt hållbar sjöfart
Reducing undeclared and misdeclared dangerous goods to improve maritime transport safety
Lätta elfartyg – Electric Light
BRAVE ECO - Benchmark for Reduction of Anchoring Vessels’ Emissions
Myndigheters roll för urban vattenburen logistik
Safe Hydrogen Installation onboard
Sustainable ship hull maintenance strategies
Psykisk ohälsa i sjöfarten, en prevalensstudie
Handling of hydrogen in liquid form as LOHC from a shipping perspective – a pre-study
COLREG 2 - Potential consequences of varying algorithms in traffic situations
On the potential of ammonia as fuel for shipping
Digitalisation and automation in small and medium sized Swedish ports (SMPs)
Miljöpåverkan av en hamns undervattensbuller
Fossilfri kollektivtrafik på vatten
Use of port State control inspection data from the Paris MoU to assess pressure from shipping on the marine environment
SailProp Even sailing vessels need an efficient propeller
Hållbara transportinköp för ökad sjöfart
Datainsamling med hjälp av IoT på passagerarfärja
H2 – by the book
Förnybar flytande biogas (LBG) till sjöfart i praktiken
Battery Fire Safety Ventilation for Fully Electrical Vessel
Hydrogen, ammonia, and battery-electric propulsion for future shipping
Increase shipping efficiency using ship data analytics and AI to assist ship operations
Målkonflikter inom sjöfartsområdet
Propeller-Hull Interaction Effects in Waves – Part 2
HÅLL 2.0 - Demonstration of sustainable ship hull maintenance strategies
BattFiSafe23- Developing battery fire safety requirements suitable for smaller EES spaces onboard

Portfölj

FoI sjöfartsområdet

Trafikverket, Postadress: 781 89 Borlänge, Telefon: 0771-921 921